XXII. A Bolond
I-Ching megfelelője: Az Ártatlanság, a Váratlan.
Héber megfelelője: Schin.
Jelentése: Fog, Nyílvessző.
Vakság a Lét tapasztalatán innen.
Sors. Szabadság. A tao.
A Lét minden tapasztalatának birtokában, a félelem megszűnése.
Kilépés a megnyilvánulásból.
Visszatérés az Egységbe.
A 22-es lap a Bolond nevet kapta. A Bolond minden pillanatban, minden egyes lépésével maga mögött hagyja a múltat.
Kezében a tisztaságát (fehér szín), ártatlanságát, bizalmát és igazságosságát (virág 8 szirma) jelképező virág van, azon kívül, csak a botját és egy batyut visz magával.
Ruházatának színe a tarot lapokon látható színeket foglalja magába, ezzel jelezve, hogy összhangban él mindenkivel és mindennel, ami körülveszi.
Ha a 21+1-ből származtatjuk, ami a fejlődési ciklus befejezéséhez csatlakoztatja az
1-es számot, s az Egy egyenlő Istennel, akkor vitatható, hogy valóban bolond-e, vagy zseni. Ugyanis a kettőt egy hajszál választja el. Én közelebbinek érzem a zsenihez, és a zseniális ember áll a legközelebb a Szakrális Szubjektumhoz.
Ebben az esetben Őt az egész világegyetem támogatja, és segíti abban, hogy elindulhasson az ismeretlenbe, valószínű, hogy kalandok várják az élet dzsungelében.
Ő bízik az érzéseiben és tudja, hogy nem tévedhet el.
Azt is tudja, hogy nyugodtan ráléphet a szivárványra, hisz nem eshet le onnan, ha mégis, akkor ő a halandóságáért cserébe halhatatlanságot nyer.
Nagy valószínűséggel az ő tettei csak mások szemében tűnnek bolondosnak, de amint láthatjuk a képen, Őt ez egyáltalán nem érdekli, sőt fütyül rá.
Forrásoztathatjuk ezt a számot a 10-ből, ahol az első teremtés befejeződött és a
12-ből, a megnyilvánult univerzum számából. A 12-es lapon lévő alak, az akasztott állapotában ugyanezt a derűt sugározta az arcával, mint a jelenlegi főszereplőnk.
Ő is az Isten és a hős keveréke.
22=4, a Földi hatalom, a Császár lapja, a Bölcsek elementáris tüze.
A teremtett elérhető világ teljessége.
A Bolond megtanult uralkodni minden érzelme felett, ezért még az sem érdekli, hogy a kutyája elszakította a nadrágját.
A 4-es lapra utal vissza a képen látható országalma jelképe is, amiről a Bolond tudomást sem vesz, hisz tudja, hogy az igazi gazdagság nem földi mértékkel mérhető, a leghatalmasabb gazdagság a szeretet mindent felülmúló ereje.
11+11 esetén a héber abc-ben a Coph kettős betű és megfeleltethető a Chabir névnek, ami annyit jelent, hogy a hatalmas és az „Első Mennyország” és ami mozog, az mindent mozgásba hoz.
Ez a szám az, ami még a földi tisztátalanságot is képes arannyá változtatni.
A Nap 11 éves ciklusa is jelentőséggel bír, hisz ott sugárzik mögötte, a kilenc sugarával a Remetére utal, aki szintén elvonult a világtól egyetlen bottal a kezében.
A képen látható alak az arcát az Ég felé fordítja, ahol otthona, a Mennyei Jeruzsálem található. Kezében egy teljes szépségében nyíló virág, amely a kinyílt öntudatot jelképezi, ezt a főszereplő az új hazájában fogja elültetni, hogy ott tovább virágozzon.
A képen láthatunk egy egyiptomi keresztet, ami szimbolizálhatja a beavatás 22 stációját, mivel Shin jelentése Tűz, amely a Szellem alkotó tüze, az alkotó princípium, a Logosz.
A Tűz, amivel Krisztus, a felsőbbrendű ÉN bennünket keresztel és beavat az életbe.
Ő a célhoz ért ember, akinek csak az a feladata, hogy amit megtanult a hosszú úton, továbbadja embertársainak, azoknak, akik tanulni s fejlődni akarnak.
A beavatásnak a Bolond fokát csak az érheti el, aki nem fél többé senkitől és semmitől, mert egy Bolond mindig bízik. Az ilyen ember bizalma hihetetlenül nagy – senki meg nem ronthatja.
Nem lehet becsapni, nem lehet megtéveszteni, nem lehet kirabolni, mert tudja az igazi tisztaság, érték és kincs legbelül van, ahol a gonosz nem férhet hozzá.
Lelke kikristályosodott.
A Bolond az Istenember, aki elérte a legfelsőbb tudást.
Az idő útvesztőjében már nem téved el. Állapota az örökkévaló jelen.
Akik erre a létállomásra érnek, azok már látják, hogy az élet egyfajta játék.
Itt minden terhétől megszabadul. Többé nem fél az élettől, a haláltól, a szerelemtől, minden félelem eltűnik.
Ebben az állapotában könnyű és súlytalan annyira, hogy felemelkedhet a végtelen Égbe. Megjelenik benne a kalandvágy, olyanná vált, mint egy gyermek (21).
Bizalommal telve halad a szivárvány hídon át, amely híd a fizikai és asztrál világ között, Út Istenhez.
Ünnepeljük ezt a pillanatot, mert csak az ünneplésben találkozhatunk a legvégsővel, az Örökkévalóval, Istennel. Csak ünnepléssel léphetünk túl a születés és halál körforgásán.
Elérkeztünk az utolsó létállomásra, ha 1-22-ig a számokat összeadjuk, 253-at kapunk, amely egyenlő 1-gyel, a nem manifesztálódott Istenséggel.
Ő a mindenek megteremtője, aki mindent kormányoz, aki jó és igazságos, aki megvilágosít és fenntart. Elérkeztünk oda, ahonnan indultunk, az élet állandó és örök körforgásához.
E lap jelentése negatív esetben az, hogy a büszke ember nem bölcs, hanem bolond.
A büszkeség meggátolja a tanulásban, fejlődésben. A büszkeségünkben mindent a saját értékünk szerint ítélünk meg.
„A bolond a tudást butaságnak véli
és a hasznos dolgok sértők neki.
A halálból él ő, és tápláléka is az.
A bölcs szíve túlcsordul
de száját csukva tartja.”
Thoth tanítása:
„Nyisd ki lelked a fény testvéreinek.
Engedd őket magadhoz és megtelsz fénnyel.
Emeld tekinteted a kozmikus fény felé.
Szemed előtt a fény lebegjen.
Csak a bölcsesség fényének megszerzésével leszel
a végtelen céllal egy.
Keresd az örök egységet.
Célodban keresd a szakadatlan fényt.”
„Én, Thoth az atlantiszi ingyen
adtam bölcsességemből, tudásomból,
és erőmből az emberek fiainak.
Azért, hogy bölcsé legyenek és
a világba sugárzón nézzenek,
az éjszaka leple mögül.
A bölcsesség erő,
És az erő bölcsesség.
Egymást kiegészítik.
Ne légy büszke ember, bölcsességedre
beszélj a tudatlannal éppúgy, mind a bölccsel.
Ha valaki nagy tudással járul eléd
halld meg szavát és tartsd meg azt,
Mert a bölcsesség minden.”